Wednesday, December 23, 2009

@ Curious kids need to be tough inside

Anak-anak kita mempunyai sifat ingin tahu yang tinggi. Mereka akan berinteraksi dengan persekitaran mereka dengan pelbagai cara contohnya seperti memegang benda di sekeliling mereka. Walaupun aktiviti ini sangat baik untuk perkembangan anak-anak kita, kita juga sedar bahawa pada masa yang sama terdapat banyak bakteria dan virus di sekeliling anak kita.
Asas untuk anak mempunyai kesihatan yang baik ialah sistem imun badannya yang stabil dan kuat. Ini penting untuk melawan bacteria dan virus yang ada dipersekitaran anak kita. Sekiranya system imun badan anak kita kuat, anak kita akan dapat melawan beberapa penyakit tertentu tanpa sakit atau rawatan. Dengan ini anak-anak boleh buat perkara yang paling disukainya iaitu bermain dengan gembira. Kita juga tidak perlu risau anak akan kena selsema atau sebagainya.
Untuk memastikan anak kita mempunyai sistem imun yang kuat kita haruslah mengamalkan beberapa perkara. 10 cara yang boleh meningkatkan sistem imun anak kita ialah:
Dengan mengamalkan langkah-langkah yang disenaraikan di atas, anak kita akan lebih bersedia untuk beraksi.
Nuffnang Friso Gold Family Day Out
Mari ramai-ramai sertai Nuffnang Friso Gold Family Day Out! Caranya mudah aje, buat entri mengenai Curious kids need to be tough inside. 80 entri yang paling menarik akan dijemput ke acara tersebut. Malah banyak hadiah menarik menanti anda. Tunggu apa lagi? Maklumat lanjut..KLIK SINI


No comments:

Anda juga mungkin berminat :

Blog Widget by LinkWithin